Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2015 17:41 - "Завърших висше, а сега накъде? (В търсене на работа)" част 2
Автор: havefun Категория: Забавление   
Прочетен: 3463 Коментари: 5 Гласове:
3

Последна промяна: 22.07.2015 19:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Здравейте отново, приятели! 

Това е втората част от поредицата, която започнах. Ако искате да разберете за какво става въпрос, посетете блога ми. :) Днес в този пост ще ви разкажа за някои от интервютата, на които съм се явила. Тъй като са много, ще направя подбор.

Преди човек да започне да си търси работа, независимо какво образование и опит има, трябва да си направи изрядно CV. Това трябва да бъде кратко, ясно, точно, в него да се съдържат само истини, не преувеличавайте. Като се замисля, ще публикувам отделен пост с препоръки как да си направите успешно CV. Ще дам само един пример: Ако имате средно ниво на английски език (т.е. В1, В2), не пишете по-високо ниво (С1 или С2).
Защото е много лесно да си разобличат. Ако в училище сте учили език и не го помните добре, не е нужно да го споменавате във вашата автобиография. Аз съм учила руски език, но не го зная добре. Помня една, две фрази, затова не съм го вписала в CV-то ми. 

След като вече имате хубаво сиви, започвате да ровите в сайтове за обяви. Мой съвет: не се хвърляйте на първата срещната обява, не подавайте сивита за всяка една обява в сферата, в която търсите работа. Аз направих тази грешка. Изпращах моята кандидатура за обяви, към които нямам много интерес, но просто така "да има". ГРЕШКА! Обявата се чете много внимателно, обмисля се, отговаряте ли на техните изисквания, те отговарят ли на вашите. След което изпращате вашите документи. Записвайте си на листче длъжностите и имената на фирмите, за които сте кандидатствали, за да ви е по-лесно. Когато ви извикат на интервю, се подгответе добре. Работодателите обикновено задават сходни въпроси (зависи в коя сфера, за каква длъжност). Ще публикувам и статия специално за това какви въпроси най-често се задават на интервю. Най-обобщено: когато отивате на интервю трябва да знаете с какво се занимава фирмата, за каква длъжност кандидатствате и защо, да разкажете да опита си до момента, какво сте завършили и т.н. 

И така... сега интервютата...
1. Условията, които предлагат: отдалечено място, краен квартал в София, градски транспорт минава рядко ( на около час), предлагат 6 работни дни, 12 часа на ден... изискват много добър английски език, работа с компютър... заплата 300 лв. чисто! Работата е свързана с офис дейност.

2. Второто интервю беше за стаж в известна банка като брокер. Извикаха на на интервю в централния им офис. Условия: 6 месеца платен стаж по 250 лв на месец, граждански договор. Одобриха ме и ме поканиха на второ интервю, този път в клон на тази банка. Там ми казаха други условия, свързани с продължителността на стажа. Тя трябва да бъде минимум 9 месеца! Аз ги попитах, но как така, вашите колеги казаха, че стажът е 6 месеца. Явно не се бяха договорили, не се бяха информирали. Запитах ги дали след като мине този стаж ( дали 6 или 9 месеца), ще ме наемат на работа. Все пак стаж 9 месеца, обучават ме.. Те казаха, че не е сигурно. Все пак ми се обадиха пак и съм била одобрена. Но аз им отказах. За трети път казаха, че стажът е 6 месеца, не знам си какво и т.н. 

Това беше от мен засега! Обещах- ще кача двете статии в съвсем скоро време (статията за CV и за това какви са най-често задаваните въпроси се задават на интервю за работа)







Гласувай:
4



1. dragankaa - Обръщайте внимание на детайлите на роден език.
22.07.2015 18:57
Ако сте учили с училище език и не го помните добре, не е нудно да го споменавате във вашата автобигорафия.

-

Открийте поне 4 грешки в изречението.
цитирай
2. havefun - Ако сте учили с училище език и не го ...
22.07.2015 19:28
dragankaa написа:
Ако сте учили с училище език и не го помните добре, не е нудно да го споменавате във вашата автобигорафия.

-

Открийте поне 4 грешки в изречението.

Това са грешки от бързане, след това не позволява да ги редактирам. Някак не е логично 1 от 50 изречения да е сгрешено и да съм неграмотна. Не виждам защо се заяждаш. :)
цитирай
3. tera - Мдам, кофти работа,
29.07.2015 09:57
но според мен е трябвало да приемеш стажа, поне трупаш опит, който по-нататък ще ти е полезен. Няма гаранция, че ще те вземат, но затова трябва и ти да се постараеш да те харесат.
Помоли ме веднъж един познат да се опитам да помогна на едно момиче, току-що завършило гимназия. Говорих с нашите ЧР, обадиха ми се, че може да я поканят на интервю за стаж, защото никой не иска човек хептен без опит с едната гимназия. Тя междувременно ми пише, че са я приели да учи Финанси и смята, че това е огромен плюс! Доста наивно момиче, при това с грешна самооценка. Даже се обиди едва ли не, че за стаж ще кандидатства. Дори и не отговори, само ми загуби времето и ме накара да искам услуга от колеги за няма нищо.
Накратко - глупаво и разглезено момиче, което си няма представа за нещата от реалния живот. Което после ще й се върне, животът ще я поочука, за да й дойде акъла в главата.
Да те питам - ти досега не си ли работила нещо, докато си учила?
цитирай
4. havefun - но според мен е трябвало да приемеш ...
29.07.2015 17:28
tera написа:
но според мен е трябвало да приемеш стажа, поне трупаш опит, който по-нататък ще ти е полезен. Няма гаранция, че ще те вземат, но затова трябва и ти да се постараеш да те харесат.
Помоли ме веднъж един познат да се опитам да помогна на едно момиче, току-що завършило гимназия. Говорих с нашите ЧР, обадиха ми се, че може да я поканят на интервю за стаж, защото никой не иска човек хептен без опит с едната гимназия. Тя междувременно ми пише, че са я приели да учи Финанси и смята, че това е огромен плюс! Доста наивно момиче, при това с грешна самооценка. Даже се обиди едва ли не, че за стаж ще кандидатства. Дори и не отговори, само ми загуби времето и ме накара да искам услуга от колеги за няма нищо.
Накратко - глупаво и разглезено момиче, което си няма представа за нещата от реалния живот. Което после ще й се върне, животът ще я поочука, за да й дойде акъла в главата.
Да те питам - ти досега не си ли работила нещо, докато си учила?

Да, работила съм. Работила съм всякакви работи- промоутър, раздавач на листовки, инвентаризатор, барманка и т.н.
А като трудов стаж и по-сериозна работа- две лета съм работила в една счетоводна къща. Също така имам стаж по програмата на МОН. :)
цитирай
5. amor - ...
29.07.2015 17:48
ee super rubrika pravish toq koito ti e dal minus da go duha
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: havefun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3523695
Постинги: 1093
Коментари: 2386
Гласове: 1832