Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2010 11:23 - СТИХОВЕ ЗА ДЪЖДА
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 126291 Коментари: 34 Гласове:
30

Последна промяна: 13.03.2013 12:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

СТИХОВЕ ЗА ДЪЖДА

Дъжд

 Мълчим като на тайната вечеря.

Стрелката бяга, времето изтича.

Какво ми каза? Устните трепереха,

едва чух: - Колко много те обичам...

Събудих се, като че век съм спала,

а помежду ни мили се простираха.

Кому бе нужна нашата раздяла?

Не знаех нищо, нищо не разбирах.

Седя сега и всичко си припомням.

Навън вали. Под есенния ромон

се чувствувам самотна и бездомна,

загубена във този град огромен.

 Това, което бе, не ще се върне.

Сърцето ми самичко се осъди.

Но как безумно бих те днес прегърнала,

да можех пак при тебе там да бъда...

Елисавета Багряна

image

ДЪЖД

Плющеше като бесен. Всичко - мокро:
дърветата, паветата, града...
Вън всичко живо бягаше под покрив.
И само те стояха на дъжда.
Унесени. Отнесени. Немирни.
Два жарки лъча в мокрото кълбо.
По всяка вероятност безквартирни,
но приютени в своята любов.
Чадъра черен старчески разперил,
подминах ги, изгледах ги на кръв.
А тайно си въздъхнах: "Ах, до вчера
и мене ме валеше дъжд такъв..."
Прибран на сухо горе в свойта стая,
ги стрелнах през дъждовните стъкла:
две мокри птици гонеха трамвая,
бездомни, ала имащи безкрая...
И от зениците ми заваля.

Дамян Дамянов

image

С дъжда

От спуканите вени на небето
потича неспокоен и студен,
съзира ме, заглежда се във мен,
с езици хладни близва ми лицето.

Той ту се свива в локва пред нозете,
треперещ като коте от вода,
ту бяла електрическа звезда
във него се оглежда като цвете.

Заслушвам се и чувам как над мене
със капки черни като вишнев сок
той удря по циментовия блок
и нещо му говори със звънтене.

Във тази нощ сама съм в тъмнината,
но нищо не навява самота,
защото е изкуство под дъжда
да можеш да говориш със водата.
Петя Дубарова

1978

image

Дъждът

Дъждът вали от вечерта зелен и остър...
Върху дървета и цветя на моя остров.

Върху изсъхналия дом, с плесници мокри,
гаси комина мълчешком на моя покрив.

Вали - прекрасен и жесток, и наркотичен.
Вали от чашата на Бог - и не изтича.

Вали от ангелски сълзи. От рог на дявол.
По керемидите пълзи... И по ръкава.

Вали... Боли... От зли игли... Невероятен!
От вечерта дъждът вали с ефект обратен.

Дъждът вали от вечерта. И ето - вижте...
Разпали пак във мен жарта. Като огнище.

Избухват огнени стрели от всяка капка.
Във теб вали, във мен вали надежда кратка.

От ада на самия рай вали прилежен.
До край вали. И този край е неизбежен.

Последна струйчица... Амин! И нежни локви...
И пушещият пак комин на моя покрив.

Недялко Йорданов

 image

ТОПЪЛ ДЪЖД

Топъл дъжд, чакан дъжд,
плиснал в миг и отшумял.
Как света изведнъж
стана по-красив и бял?

Нощта пресича моя град надлъж,
площадите отдъхват от мъглите.
О, аз дочаках пролетният дъжд,
измил нещата и душите.

Долавям как се движи пролетта,
кръвта ми - соковете на стеблата
и как се връщат тихи над света
зелените лъчи на светлината.

Приветствам пролетните ветрове,
които над земята ни минават.
Ще се издигнат нови гласове,
треви ще бликнат в китните дъбрави.

Ще израсте висока буйна ръж,
ще се събудят корени изстинали.
Дъждът сега е само топъл дъжд,
изгубил спомена за свойто минало.

Ще се завърне слънцето от юг
и над града във тая утрин рано
ще мине светлия лиричен звук
на някое, на някое пиано.

Звукът ще влезе в стаите при нас,
измитите стъкла ще се засмеят
и нова песен в утринния час
високите етажи ще запеят.

Петър Караангов

image

Дъжд

Дъжд в гората,

летен дъжд.

Бързо леля Костенурка

влиза в своята къщурка,

мята малката Калинка

пъстрата си пелеринка,

Кос под гъба червенушка

като под чадър се мушка,

а листенце за качулка

връзва си една Светулка.

Жабата стои сама -

без чадър, без мушама,

скача, радва се и кряка:

- Вижте мене - отзарана

взех в реката топла вана.

Бях в потока - квака-квак -

и сега се къпя пак,

ни се плаша, ни се гуша,

нищо че е хладен душа!

Леда Милева

image

О дъжд, о дъжд обилен и печален...

О дъжд, о дъжд обилен и печален

 

- по тротоарите танцуваща вода!

Пиян, разголен, волен, вакханален,

но с черна маска - ти танцуваш безсмисления танец на скръбта.

О веселост маскирана! Ти с веселост маскирана печал!

О весел плач! И танец под разхълцани цимбали!

И вечер, зачната сред мрак, но с буйнобял

дъжд озарена. Дъжд! О клоун в погребални карнавали!

 И ти летиш - лъчи и смях, - и ти си бял, безумен,

по тротоарите танцуваща вода!

Вечерен дъжд, понесен в танец шумен

над катафалка черен на града.

Гео Милев

image

В дъжда

Навън вали,
вали дъжда,
бълбукат и шумят
улуците
и сочнозвучно из града
плющят по плочите
капчуците...

О, колко весел е дъжда,
когато знаеш:
има къща
и незаключена врата,
където можеш
да се връщаш.

Пеньо Пенев
1955

image


ДЪЖД

Някой с шепи пшенични зърна хвърля шумно на покрива,
изгладнели петли се нахвърлят и лудо кълват:
по мъхнатите криви стрехи и по тъмните дворове
бие шумно и трака, разсипан във мрака, дъждът.

Падат тежки зърна и поникват от тях дълги класове
от земята дори до високото сиво небе
и сред тях като дяволски гибелни гъби израстват
много черни чадъри над локви от мръсна вода.

Цяла нощ трака лудо разсипан дъждът по стрехите
и кълвът цяла нощ тези зли ненаситни петли,
а на утрото ето го слънцето пак пред вратите ни
като жълт и голям с изкълвани зърна слънчоглед.

Атанас Далчев
1925


Silvia Kacarova - Topyl dyzhd (www.ViktorStudios.com)

/ДЪЖДЪТ СЕГА Е ЛЕТЕН, НО ПЕСЕНТА Е ЕДНА ОТ ХУБАВИТЕ БЪЛГАРСКИ ПЕСНИ/

http://www.youtube.com/watch?v=V54lrjL_WH0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=WF2HB-48Pr4&NR=1


Brahms - Symphony No.3 - Poco Allegretto

http://www.youtube.com/watch?v=1trE3ms3AGo&feature=related

Albйniz, Asturias (Leyenda), guitar solo, James Edwards (animation)

http://www.youtube.com/watch?v=MvF8XWr17nw&annotation_id=annotation_349669&feature=iv

Brahms, Piano Quartet in C minor, opus 60, third movement (animated score)

http://www.youtube.com/watch?v=idJHl9rB7Cc&feature=related







Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tota - И още нещо истинско дъждовно ....
26.07.2010 11:41
RAIN
http://www.youtube.com/watch?v=E-af-k2P0g4
Waterdrops...
http://www.metacafe.com/watch/1415803/waterdrops/Opera.HTML/Shell/Open/Command/
цитирай
2. stela50 - Хубави дъждовни стихове ,мила ...
26.07.2010 11:57
Навяват тъга ,но и оптимизъм ,красота ,нежност.
Приятна музика ,като лек ромон на дъжд...
Благодаря ти за прекрасните мигове !
цитирай
3. tota - Навяват тъга, но и оптимизъм, кр...
26.07.2010 12:04
stela50 написа:
Навяват тъга ,но и оптимизъм ,красота ,нежност.
Приятна музика ,като лек ромон на дъжд...
Благодаря ти за прекрасните мигове !

Благодаря! Светъл да е денят ти!!
цитирай
4. tota - И тук при Мартиники
26.07.2010 12:45
поетично за дъжда в проза и стих ....Невероятно ..
http://martiniki.blog.bg/izkustvo/2010/07/26/golemi-noshtni-iulski-dyjdove.582134
цитирай
5. martiniki - толкова много и хубави дъждовни стихотворения
26.07.2010 12:46
ето едно на caribiana

Да ти каже дъждът...

Отвъд стъклата - дъжд. Човеци със чадъри.
И мокри улици. И мъничко тъга.
Бих искала сега да ме прегърнеш
и дълго да се взираме в дъжда.
Да помълчим. Да слушаме водата.
Да гледаме как капките пълзят
и как рисуват бавно по стъклата
рекичките на краткия си път.
Бих искала сега да те целуна.
И после...все така да си мълчим.
А вместо мен дъждът да ти повтаря думите
обичан, и единствен, и любим.

Прочетете повече на: http://caribiana.blogspot.com/2010/05/blog-post_07.html#ixzz0umv6JhRY
цитирай
6. iliada - Чудесен подбор ,Ати:)
26.07.2010 13:43
Сега му е времето!:)
цитирай
7. tota - Сега му е времето!:) Докосване до ...
26.07.2010 13:46
iliada написа:
Сега му е времето!:)

Докосване до дъжда през погледа на поетите ни ...само....Хубав ден, Иля!
цитирай
8. georgibogdanow - Благодаря ти, tota!
26.07.2010 15:59
Много ме зарадва с този дъждовен подбор :). На едно място видях събрани някои позабравени любими стихчета, а други не ми бяха попадали. Много е хубаво усещането!
цитирай
9. ivankalilova - Дъждовно. . . . . . . но красиво док...
26.07.2010 16:16
Дъждовно.......но красиво докосване...
Хубав ден!:)))
цитирай
10. mamas - Обичам дъжда...
26.07.2010 16:18
И стиховете за него...
Благодаря, Ати!
цитирай
11. tota - Много ме зарадва с този дъждовен ...
26.07.2010 17:44
georgibogdanow написа:
Много ме зарадва с този дъждовен подбор :). На едно място видях събрани някои позабравени любими стихчета, а други не ми бяха попадали. Много е хубаво усещането!

Дори и дъждът пробужда мисли, предизвиква красиво усещане. Стига сетивата да ги долавят. Хубав ден!!
цитирай
12. tota - Дъждовно. . . . . . . но красиво док...
26.07.2010 17:47
ivankalilova написа:
Дъждовно.......но красиво докосване...
Хубав ден!:)))

Приятно ми е, че си тук...наистина е красиво докосването..не случайно съществува изразът "няма нищо по-хубаво от лошото време"...Хубаво е да вали, но толкова колкото трябва ... Хубава вечер!
цитирай
13. tota - И стиховете за него. . . Благодаря, ...
26.07.2010 17:50
mamas написа:
И стиховете за него...
Благодаря, Ати!

Славе, благодаря ти! И аз обичам дъжда...действа пречистващо на душата и на природата....Хубави думи са изрекли поетите ни за дъжда....Хубава вечер!
цитирай
14. tota - И тук:
26.07.2010 18:10
http://good4you.blog.bg/poezia/2010/07/26/leten-dyjd.582271 - Летен дъжд
http://vihra13.blog.bg/muzika/2010/07/26/kogato-zavali-dyjdyt.582333 - Когато завали дъждът
http://anastasiia.blog.bg/izkustvo/2010/07/26/oblachen-posting.582282 Облачен постинг
цитирай
15. good4you - Хубав постинг, Ати
26.07.2010 19:35
уж дъждовен, пък ми беше светло тук.
Много си мила да ме забележиш.
Толкова съм нов в блога, като малко облаче, а вече завалях.
цитирай
16. veninski - Поздрави от дъждовните Родопи, ...
26.07.2010 21:07
Поздрави от дъждовните Родопи, приятелко!
цитирай
17. eleonoraknyazheva - Всичко е казано...
26.07.2010 21:10
Поздрави и от мен.:)
цитирай
18. compassion - И тук вали, та вали
26.07.2010 21:29
много актуално, значи
хубави стихове и музика, Ати!
цитирай
19. анонимен - Хубав подбор на стихове !
26.07.2010 21:42
Благодаря ! Поздрави !))
цитирай
20. tota - уж дъждовен, пък ми беше светло тук. ...
26.07.2010 22:25
good4you написа:
уж дъждовен, пък ми беше светло тук.
Много си мила да ме забележиш.
Толкова съм нов в блога, като малко облаче, а вече завалях.

Хубаво е, че си сред нас!! А колкото до забелязването - пишеш хубаво, а в случая и на актуална тема в съзвучие с времето...Хубава вечер!
цитирай
21. tota - Поздрави от дъждовните Родопи, ...
26.07.2010 22:34
veninski написа:
Поздрави от дъждовните Родопи, приятелко!

Благодаря!! Поздрави и от перлата на Тракия, приятелю!! Дано утре небето да просветлее и слънчицето отново да грейне!!
цитирай
22. tota - Поздрави и от мен. :) Благодаря! ...
26.07.2010 22:39
eleonoraknyazheva написа:
Поздрави и от мен.:)

Благодаря! Хубаво е, че си се отбила! Поздрави и от мен!!
цитирай
23. tota - много актуално, значи хубави ...
26.07.2010 22:41
compassion написа:
много актуално, значи
хубави стихове и музика, Ати!

Руми, да вали, но не така много ...да е красиво като в стиховете...Приятно ми е, че си тук. Хубава вечер!
цитирай
24. tota - Благодаря ! Поздрави !)) Благ...
26.07.2010 22:42
lidis написа:
Благодаря ! Поздрави !))

Благодаря, Лидис!! Радвам се, че ти са харесали!! Поздрави от майка България!!
цитирай
25. monaliza121 - Хубави стихотворения, tota!
26.07.2010 23:51
Mакар че бяха дъждовни ми донесоха радост!
цитирай
26. tota - Mакар че бяха дъждовни ми донесоха ...
27.07.2010 01:18
monaliza121 написа:
Mакар че бяха дъждовни ми донесоха радост!

Защото в тях са преплетени чувства....Спокойна нощ и усмихнат ден!!
цитирай
27. scarlety - Поздрави!:)
27.07.2010 16:02
Страхотен е подборът на стиховете!
От най-хубавите!
цитирай
28. tota - Страхотен е подборът на стихове...
27.07.2010 21:30
scarlety написа:
Страхотен е подборът на стиховете!
От най-хубавите!

Благодаря! Наистина най-хубавите!! Приятна вечер!
цитирай
29. divna8 - Прекрасен поетично-музикален спектакъл си сътворила, Тота :):):)
27.07.2010 23:37
Обичам дъжда и дъждовното време, но не и пороите, причиняващи смут и щети...
От стиховете тук обаче струи свежест, копнеж, изящество, а музиката е в съзвучие с римите!
Чудесно си подбрала всичко и насладата за нас е пълна! Искрено благодаря за удоволствието!!! Хубава вечер и спокойна нощ - с усмивки от мен :):):)
цитирай
30. tota - Обичам дъжда и дъждовното време, но ...
28.07.2010 09:15
divna8 написа:
Обичам дъжда и дъждовното време, но не и пороите, причиняващи смут и щети...
От стиховете тук обаче струи свежест, копнеж, изящество, а музиката е в съзвучие с римите!
Чудесно си подбрала всичко и насладата за нас е пълна! Искрено благодаря за удоволствието!!! Хубава вечер и спокойна нощ - с усмивки от мен :):):)

Благодаря, Дивна! Заслугата е на авторите, чиито сетива така са доловили дъжда и претворили усещането в красиви думи....И аз обичам хубавото дъждовно време, което носи свежест и чистота за природата ..и за хората...Дано да няма порои за да обичаме дъжда....Хубав, светъл летен ден ти пожелавам!!
цитирай
31. анонимен - топъл дъжд
09.09.2010 11:47
прекрасно стихче на Петър Караангов много ми хареса
цитирай
32. анонимен - родна реч
05.11.2010 20:03
Родна реч омаина сладка що зжо4и нажред краи мен реч на мама и на татка що кожорим жсеки ден!!!
цитирай
33. анонимен - Приятелството,без което не можем....
12.02.2011 18:22
)))))) Усмивка!
цитирай
34. анонимен - ...
04.12.2011 11:42
...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147400
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70666
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031